Direcció de projecte: Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya

Període: juliol de 2016 - desembre de 2016

  Descripció:

La iniciativa vol promoure la creativitat sobre l'ús de les dades obertes i crear alhora aplicacions mòbils que permetin enriquir l'experiència de viatge dels clients de Ferrocarrils. Així mateix, ha incentivat la creativitat en la recerca de solucions innovadores a través de l’ús de l’Open Data. En aquesta ocasió, la convocatòria estava centrada en enriquir l’experiència de viatge i l’ús de les instal·lacions cercant capes de valor que englobin altres espais de relació i coneixement per als clients.

FGCHackapp és una iniciativa d’FGC i apps4citizens, plataforma per a la promoció de tecnologia amb compromís social. La convocatòria del concurs es pot consultar aquí

L’aplicació guanyadora del concurs va ser “El meu tren”, de la qual es va valorar la seva utilitat i la seva visió holística a l’hora d’integrar tots els serveis de transport ferroviari a Catalunya. A través d’una bona usabilitat, l’aplicació permet l’accés a informació del servei de trens d’FGC i Rodalies, plànols de la xarxa, horaris, tarifes, informació d’incidències, accés als comptes de Twitter dels diferents operadors, així com un escriptori que facilita la lectura de llibres electrònics gratuïts.

Aquesta aplicació, també accessible per a persones amb discapacitats visuals, permet consultar el conjunt de propostes d’oci i lleure que presenta Turistren d’FGC. El jurat en va valorar també la capacitat d’apoderament de l’ús del transport públic, l’alt nivell de continguts i la seva qualitat tècnica. L’aplicació ha estat creada per dos joves de Cervera, Marc i Òscar Celeiro, de 15 anys.

El segon premi fou per a “FGC Alarm”, una aplicació que avisa a les persones que viatgen en tren quan arriba la seva parada de destí. La persona usuària pot programar-la i l’aplicació l’avisa abans de l'arribada la qual cosa li permet aprofitar el trajecte per llegir, descansar o conversar amb més tranquil·litat. El jurat, en aquest cas, va valorar la capacitat per adequar-se a una necessitat molt tangible, d’una forma simple però que, al mateix temps, presenta un gran espai de possibilitats per gaudir del viatge. Els seus creadors són Pol Valls, Jordi Armengol, Joan Sánchez i Biel Simon, de la Facultat d’Informàtica de l’UPC.

Entre l’octubre i el desembre del 2016, un total de 12 equips van estar treballant en les propostes. A banda de les dues guanyadores, altres aplicacions finalistes van ser:

  • FGCExperience Lleida - la Pobla de Segur, aplicació que, mitjançant realitat augmentada i la geolocalització, presenta la informació sobre les estacions i els llocs turístics pels quals circulen els trens durant el trajecte entre Lleida i la Pobla de Segur.
  • SeguimentTren, que fa un seguiment dels trens utilitzant la seva posició, el recorregut de les línies i el crowdsourcing de dades dels mateixos usuaris.
  • FGCTelegramBot, un bloc conversacional per a l'aplicació de missatgeria Telegram que permet consultes ràpides i amb molt poc consum de dades.
  • TraiNook, aplicació que permet compartir gustos i preferències d’oci durant el trajecte.

 

Draft Garcia 811019098-FGC Hackapp-FGC HACKapp.jpg

    Back to Top

    Informació del document

    Publicat a 01/01/16
    Acceptat a 01/01/16
    Presentat el 01/01/16

    Volum Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, 2016
    llicència: CC BY-NC-SA license

    Descarrega el document

    Per descarregar-te el document original, prem el botó:

    Tradueix el document

    Si desitges traduïr el text a un altre idioma, selecciona'l aquí:

    Categories

    Eixos instrumentals

    Noves tecnologies i nous serveis de suport

    Aplicacions de les xarxes socials

    Comunicació amb l'usuari

    Eixos temàtics de Territori i Mobilitat

    Mobilitat de passatgers

    Orientació a l'usuari

    Localització

    Puntuació document

    0

    Visites 19
    Recomanacions 0